راهنمای قفسه بندی تولیدی و انبار پوشاک

سرفصل محتوا

قفسه بندی تولیدی و انبار پوشاک برای ایجاد نظم در محیط، آمارگیری سریع و جلوگیری از آسیب به لباس ها از کارهای بسیار مهم و ضرروری به شمار می رود. در انبار لباس و تولیدی های بزرگ و کوچک از قفسه ها و تجهیزات متنوعی استفاده میشود که اغلب آنها فلزی هستند. در ادامه کاربردی ترین انواع قفسه تولیدی و انبار لباس و پوشاک و نحوه قفسه بندی این محیط ها را بررسی خواهیم کرد. با بهین انبار؛ تولیدکننده قفسه انبار همراه باشید.

قفسه بندی انبار پوشاک

دلیل قفسه بندی تولیدی و انبار پوشاک

لباس و پوشاک دارای تنوع بسیار بالایی از نظر رنگ، نوع، مدل، جنس، شکل و ساختار کلی هستند. در تولیدی های لباس و پوشاک سایز و مدل لباس ها باید کاملا مشخص باشد تا بر اساس نوع سفارش محصول مورد نظر در کوتاه ترین زمان از انبار خارج و برای مشتری ارسال شود. حال شرایطی را تصور کنید که تمام انواع لباس در مدل و رنگ و سایزها مختلف بدون نظم در انبار روی هم قرار گرفته باشند. آیا می توان تعداد زیاد لباس در یک سایز را در این شرایط از انبار خارج کرد؟ قطعا خیر! با قفسه بندی تولیدی و انبار پوشاک می توان از این قبیل چالش ها فاصله گرفت.
در حالت کلی با قفسه بندی انبار لباس و تولیدی پوشاک به چند مزیت مهم دست پیدا کرد که عبارتند از:

  • نظم دهی به انبار لباس با قفسه بندی مناسب
  • جلوگیری از چروک شدن لباس ها
  • آمارگیری سریع از تولیدی و انبار
  • جلوگیری از اسیب به لباس ها و آلوده شدن آنها با نم و رطوبت و غیره
  • افزایش بهره وری انبار
  • تسریع در زمان خروج و ورود لباس به انبار

انواع قفسه بندی انبار پوشاک

برای دست یافتن به مزایای قفسه بندی تولیدی و انبار پوشاک ابتدا باید بتوانید قفسه و تجهیزات مناسب را انتخاب کنید. در حالت کلی واحدهای تولیدی لباس از دو بخش تشکیل شده و در هر یک نوع خاصی از قفسه ها و تجهیزات به کار می رود. در انبار پوشاک قفسه هایی استفاده میشود که لباس در آن قرار میگیرد و در تولیدی طاقه های پارچه، دوک های نخ و وسایل مرتبط با چرخ و غیره نیز باید در قفسه های مناسب چیده شوند. از جمله قفسه های مناسب برای بخش انبار پوشاک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

رگال لباس

رگال لباس یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در انبار پوشاک است و در فروشگاه ها و مغازه ها نیز استفاده میشود. ساختار رگال از چند میله فلزی بسیار مقاوم تشکیل شده است. دو میله نقش پایه را برای میله افقی وسط ایفا می کنند. لباس ها با چوب لباسی رو میله افقی وسط قرار میگیرند. نمونه های این رگال ها را به وفور در فروشگاه های لباس و پوشاک دیده اید. در انبارهای پوشاک رگال ها طول بیشتری داشته و پایه های آنها مقاومت بسیار بالایی دارند؛ به طوریکه می توان تعداد زیاد لباس را روی آنها نگهداری کرد.

قفسه پانل راک

برای قفسه بندی تولیدی و انبار پوشاک می توان از قفسه پانل راک نیز استفاده کرد. در طبقات مختلف این قفسه ها می توان رگال ها را قرار داد. از مهم ترین دلایل برای استفاده از این قفسه ها، افزایش بهره وری از فضای انبار است. رگال ها را می توان در چندین طبقه تا سقف قرار داد و این یک مزیت بسیار مهم محسوب میشود.
در انبار پوشاک چون لباس ها وزن کمی دارند، پانل راک کاربرد دارد و نیروهای انسانی می توانند جا به جایی لباس ها را انجام دهند. حتی می توان در طبقات مختلف این قفسه ها بدون رگال بسته های لباس های دارای بسته بندی را در ردیف های قفسه ها قرار داد. برای نگهداری لباس های بچگانه و نوزاد که اغلب دارای بسته بندی های کوچک هستند می توان از این قفسه ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه