مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی

سرفصل محتوا

مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی

مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی بسیار زیاد بوده و شاید به همین دلیل است که از پرکاربردترین قفسه ها در محیط های صنعتی و نیمه صنعتی و فروشگاه ها به شمار می روند. تنوع بالا در مدل و بدنه های مقاوم از جمله دلایلی می باشند که باعث افزایش کاربرد این قفسه ها شده اند. دژپاد؛ تولیدکننده انواع قفسه بندی انبار فلزی و انواع پالت در ادامه به اصلی ترین مزایای قفسه های فلزی اشاره خواهد داشت.

تنوع بالا؛ مهم ترین مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی

قفسه های مورد استفاده در انبارهای صنعتی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و می توان بر اساس ویژگی های مختلف آنها را دسته بندی نمود. یکی از بهترین مزیت هایی که قفسه بندی فلزی انبار به همراه دارد، فراهم ساختن حق انتخاب بالا بر حسب شرایط محیطی مختلف می باشد. به عنوان مثال، این قفسه ها را می توان به گروه های قفسه بندی ثابت انبار و قفسه بندی متحرک اشاره نمود. علاوه براین، هر یک از این دو گروه دارای زیر مجموعه های زیادی هستند که متناسب با نوع کالاها، اندازه و ابعاد و همچنین میزان فضای موجود در سوله انبار می توان نمونه های مختلفی را انتخاب نمود.

به عنوان مثال، اگر فضای داخلی انبار با محدودیت مواجه بوده و در مقابل ارتفاع آن زیاد می باشد، استفاده از قفسه بندی پالت راک می تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. اگر قصد تلفیق محیط اداری و مدیریتی انبار با سوله ها را دارید، قفسه بندی بالکنی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. کافیست کمی با ویژگی های هر یک از این قفسه های فلزی آشنا باشید تا بتوانید متناسب با شرایط محیط بهترین ها را انتخاب کنید.

 

مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی با قابلیت ارتجاعی

جنس و متریال به کار رفته برای بدنه این قفسه ها اهمیت بسیار زیادی داشته و ارتباط مستقیم با کیفیت و مقاومت قفسه دارند. با توجه به اینکه فلزات به کار رفته در این قفسه ها قابلیت ارتجاعی دارند، به همین دلیل شرایطی را فراهم می کنند تا تعداد زیادی از کالاهای سنگین را درون آنها قرار داد. علاوه براین، برخورد لیفت‌تراک و سایر ماشین آلات در انبار با قفسه های فلزی نمی تواند منجر به جدا شدن قطعات قفسه و از هم پاشیدگی آنها شود. لازم به ذکر است که قفسه های بدون کیفیت در صورت سنگین شدن ردیف ها به مرور دچار از هم پاشیدگی شده و خسارت های جانی و مادی زیادی را به همراه خواهند داشت.

استحکام زیاد قفسه های فلزی

از دیگر مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی در انبار می توان به استحکام زیاد آنها اشاره نمود. به همین دلیل این نوع قفسه را می توان به صورت چند طبقه از کف تا سقف سالن اجرا نمود. تعدد در تعداد طبقات این قفسه ها باعث میشوند تا بهره وری از انبار افزایش پیدا نموده و تعداد کالاهای بیشتری در محیط های کوچکتر قرار گرفته و انبار شوند.

چیدمان آسان کالا در قفسه بندی فلزی

با توجه به اینکه ردیف های متعددی در این قفسه ها اجرا شده و تعداد طبقات آنها نیز زیاد می باشد، به همین دلیل می توان کالاها را با ماشین آلات در آنها جا به جا نمود. علاوه براین، با توجه به نوع قفسه ها و همچنین ویژگی های کالاها از قبیل تاریخ انقضا می توان چیدمان مرتبی با لیفتراک داشت.

با توجه به فاصله ای که به عنوان راهرو بین قفسه ها در نظر گرفته میشود، حمل و نقل کالاها توسط لیفتراک و سایر ماشین آلات به آسانی امکان پذیر می گردد. حتی در شرایطی که فضای کافی در انبار موجود نباشد، می توان از قفسه بندی راهرو باریک استفاده نمود و با ماشین آلات مخصوص حمل و نقل و چیدمان کالاها قابل انجام خواهد بود.

مزایای قفسه فلزی

مزایای قفسه بندی فلزی قابل شستشو

در بسیاری از انبارها و سوله های مربوط به کارخانجات و کارگاه های تولید مواد غذایی، سردخانه ها و همچنین کارخانه های تولید مواد شوینده و بهداشتی و دارو، قابلیت شستشو قفسه ها اهمیت بسیار زیادی دارد. برخلافه قفسه های چوبی که در تماس با نم و رطوبت به مرور استحکام خود را از دست می دهند، قفسه های فلزی در این زمینه بسیار خوب عمل می کنند. فلزات به کار رفته در این قفسه ها گالوانیزه بوده و چند لایه رنگ های آکرلیک بر روی آنها قرار میگیرد. به همین دلیل در نهایت قفسه ها نه تنها در تماس با نم و رطوبت محیط مقاوم می باشند، بلکه تماس آنها با مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز تاثیری بر کیفیت و ماندگاری قفسه ها نخواهد داشت.

قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه متناسب با شرایط محیط

همان طور که اشاره شد، قفسه های فلزی از قبیل قفسه پانل راک و غیره به صورت چند طبقه اجرا میشوند و از کف تا سقف می توان برای چیدمان کالاها استفاده نمود. یکی از بهترین مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی در سوله های صنعتی و فروشگاه ها، قابلیت تنظیم ارتفاع هر ردیف بر اساس نوع و اندازه و ابعاد کالاها می باشد. به عبارت دیگر، این نوع از قفسه ها کاربرد بسیار گسترده ای داشته و برای چیدمان و نگهداری کالاهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

ایجاد نظم در انبار با استفاده از قفسه بندی فلزی

همان طور که در طول متن اشاره شد، این قفسه ها بهره وری از فضای سوله انبار را تا حد زیادی افزایش می دهند و فضای زیادی برای چیدمان کالاها فراهم می کنند. به همین دلیل از دیگر مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی می توان به ایجاد نظم در محیط اشاره نمود. انبارهایی که نظم خوبی دارند، فرآیند انبارگردانی و ثبت و سرشماری نیز در آنها به سرعت و با خطای کمتری انجام میشود.

قابلیت تعمیر آسان؛ اصلی ترین مزایای استفاده از قفسه بندی فلزی

استفاده مداوم از قفسه های فلزی و رعایت نکردن اصول استفاده صحیح از آنها می تواند به مرور منجر به ایجاد ترک و شکستگی در بخش های مختلف سازه شود. با توجه به ایجاد فلزات به کار رفته در این قفسه ها قابل جوش می باشند، به همین دلیل تعمیر آنها به آسانی انجام میشود. البته توجه داشته باشید که تعمیر و جوشکاری بدون در نظر گرفتن استانداردها از بزرگترین اشتباهاتی می باشد که ممکن است در انبارها انجام گردد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه